جستجوی املاک

تماس با ایران آکدنیز


لیست املاک جدید

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی و مزایای آن برای ایرانیان

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی با کمک ایران آکدنیز

انواع ملک در قبرس شمالی

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی به‌عنوان روشی بسیار پرطرفدار برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور شناخته شده است. قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که نزدیک به ایران قرار دارد و مقصد محبوبی برای ایرانیان است. به‌خصوص در سال‌های اخیر به‌دلیل وجود دانشگاه‌های باکیفیت و مجهز، هزینه‌های زندگی مناسب، امکان اخذ ویزای همراه و پاسپورت معتبر و دیگر مزایایی که ارائه می‌دهد. در نتیجه، این کشور به یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار در بین ایرانیان تبدیل شده است.

خرید خانه در قبرس شمالی که یکی از مطمئن‌ترین کشورهای جزیره‌ای در جهان است، نه تنها برای زندگی بلکه برای مقاصد سرمایه‌گذاری نیز بسیار سودآور است. شما می‌توانید گزینه‌های خانه یا ویلا برای فروش در قبرس را در مرکز جزیره یا کنار دریا به روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از قیمت خانه ترکیه ارزیابی کنید.

انواع ملک در قبرس شمالی دارای روندهای خرید مختلفی هستند که بسته به نوع سند مالکیت مورد نظر، متفاوت هستند. در ادامه، به انواع ملک در قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

  1. ملک ترکی: این نوع ملک‌ها قبل از تقسیم قبرس در سال ۱۹۷۴، در مالکیت ترک‌ها قرار داشته‌اند.
  2. ملک خارجی: ملکی که قبل از سال ۱۹۷۴ تحت مالکیت اروپایی‌ها یا سایر خارجی‌ها بوده است.
  3. ملک قبرسی: این نوع ملک‌ها به‌عنوان غرامت به ترک‌های قبرسی اهدا شده‌اند که در جنگ سال ۱۹۷۴ زمین‌های خود را از دست داده بودند.
  4. ملک TDM: شامل املاکی است که پس از سال ۱۹۷۵ توسط دولت قبرس شمالی به مهاجران ترک و طبقه کارگران اختصاص داده شده است.
  5. ملک اجاره‌ای: این نوع ملک‌ها املاک دولتی هستند که می‌توان آن‌ها را برای مدت ۴۹ سال به‌صورت اجاره خریداری کرد. درخواست خرید می‌تواند از طریق وکیل مهاجرتی یا مستقیماً به وزارت گردشگری قبرس شمالی ارسال شود.
  6. ملک آزاد: در این حالت، برای خرید ملک باید شخصاً با صاحب‌خانه قرارداد ببندید و با حضور وکیل، قراردادی را تنظیم کنید که شامل جزئیاتی مانند قیمت نهایی ملک، زمان تکمیل خرید و سایر شرایط است. سپس درخواست خرید را به وزارت کشور ارسال کنید و منتظر پاسخ درخواست باشید.
شرایط خرید ملک در قبرس شمالی مشاوره ایران آکدنیز

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند جذابیت بسیاری داشته باشد. به‌ویژه برای افرادی که به‌دنبال تعطیلات دائمی و اقامت در مناطق ساحلی دریای مدیترانه هستند. قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به سایر مناطق دریای مدیترانه بسیار مناسب‌تر است. در واقع، قیمت خرید ملک در قبرس شمالی نصف قیمت ملک در قبرس جنوبی و اسپانیا است.

برای خرید ملک در قبرس شمالی، می‌توانید به اسپانیا یا ترکیه رجوع کنید. قبرس شمالی از یک موقعیت جغرافیایی ممتاز برخوردار است و در منطقه‌ای بدون آلودگی قرار دارد. برای خرید ملک در این منطقه، باید درخواست خود را به شهرداری قبرس شمالی ارسال کنید. پس از آن، یک فرآیند شش ماهه را طی کنید تا درخواست شما تایید شود. یک نکته مهم در مورد خرید ملک در قبرس شمالی این است که هر فرد یا زوج فقط مجاز به خرید یک ملک هستند. پس، شما اجازه خرید چندین ملک به‌صورت همزمان را نخواهید داشت. همچنین، مساحت حداکثری ملک موردنظر باید ۱۳۳۸ مترمربع باشد.

صرف نظر از اینکه ملک در بازار ثانویه خریداری شده باشد یا نوساز، به صورت اقساطی یا با اعتبار بلند مدت، این خرید برای شما بسیار ساده خواهد بود.

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی

جستجوی ملک

ابتدا باید به‌دنبال خانه‌ای با ویژگی‌های دلخواهتان در قبرس بگردید. می‌توانید از طریق اینترنت، مشاور املاک و … جستجو کنید. نگران نباشید! همکاران ما در ایران آکدنیز همراه شما هستند.

بازدید از ملک

پس از پیدا کردن چند ملک احتمالی، می‌توانید انها را بازدید کنید و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. باید از اینکه ملک شما شرایط خوبی دارد و به تمام خدمات ضروری مانند آب، برق و اتصال به اینترنت دسترسی دارد، اطمینان پیدا کنید.

بررسی قانونی ملک

قبل از خرید ملک در قبرس، باید مطمئن شوید که این ملک قانونی است. برای این کار، می‌توانید با یک وکیل مشاوره کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکلی در ارتباط با این ملک وجود ندارد.

امضای قرارداد خرید

پس از تایید قانونی بودن ملک، باید یک قرارداد خرید امضا کنید. در این قرارداد، شرایط خرید، قیمت، تاریخ انتقال مالکیت و شرایط دیگر را مشخص می‌کنید.

پرداخت وجه

 پس از امضای قرارداد، باید تمام وجه خرید یا قسمتی از آن را بسته به نوع قرارداد پرداخت کنید. در این خصوص، احتیاط لازم را پیرامون امنیت نقدینگی خود حتماً به‌عمل آورید. در این رابطه، مطلب کاملی برای شما نوشته‌ایم

بیشتر بخوانید: چگونگی انتقال پول برای خرید خانه

انتقال مالکیت

بعد از پرداخت وجه، مالکیت خانه به نام شما منتقل می‌شود و شما به‌عنوان صاحب ملک جدید، قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت. شما می‌توانید ملک خود را اجاره داده یا شخصاٌ از آن استفاده نمایید.

مراحل پایانی

هنگام انتخاب دقت کنید که این ملک جوابگوی هدف شما باشد. به‌طور مثال اگر قصد دارید از آن به‌عنوان یک استراحتگاه استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی به سواحل یا جاذبه‌های دیگری که برای شما ضروری هستند نزدیک باشد.

پس از آماده شدن برای ادامه خرید، باید با سپرده گذاری برای تضمین ملک شروع کنید. این مبلغ رزرو به ملکی که انتخاب می‌کنید و شرکتی که قصد خرید ملک از آن را دارید ، بستگی دارد .

اگر قصد خرید یا بررسی املاک مناسب برای سرمایه‌گذاری در قبرس را دارید از لیست املاک قبرس در سایت ما دیدن فرمایید.

تسخیر وکیل حقوقی برای انجام کارهای مربوط به ملک با پیشنهاد ایران آکدنیز

تسخیر وکیل حقوقی برای انجام کارهای مربوط به ملک

طبق قوانین کشور قبرس شمالی تمامی خریداران ملک خارجی هنگام خرید ملک،جهت انجام دادن مراحل خرید و کارهای حقوقی باید وکیل بگیرند. معمولاً شرکت سازنده/فروشنده می‌تواند وکیل را به شما معرفی کند و یا این حق رو دارید که خود تحقیق کرده و یک وکیل اختیار کنید. توجه داشته باشید که وکیلی که انتخاب می‌کنید وکیلی معتبر و با تجربه باشد و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد .

وکیل این تضمین را به شما می‌دهد که منافع شما رعایت می‌شود و هیچ پولی بدون اجازه از شما گرفته نمی‌شود. این شخص در زمانی که در خاک قبرس حضور ندارید به نیابت از شما کارهای مربوط به خرید ملک را پیگیری می‌کند. حق‌الزحمه وکیل در سال ۲۰۲۳ مبلغی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند است.

هزینه‌های تخمینی خرید و انتقال ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۳

  • ۵٪ قیمت ملک جهت مالیات بر ارزش افزوده 
  • ۰.۵ ٪ هزینه استامپ
  • ۳٪ کل قیمت ملک – هزینه انتقال سند 
  • ۲۰۰۰ پوند انگلستان هزینه انتقال برق

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی برای ایرانیان 

موقعیت استراتژیک قبرس شمالی

این کشور در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد و آن را به یک مکان استراتژیک برای تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبدیل می‌کند. موقعیت این جزیره دسترسی آسان به بازارهای اصلی و مراکز حمل‌و‌نقل از جمله ترکیه، خاورمیانه و اروپا را فراهم می‌کند. 

قیمت مناسب املاک

در این کشور، قیمت املاک نسبت به سایر مقاصد محبوب در اروپا و خاورمیانه نسبتاًً مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود در املاکی سرمایه‌گذاری کنید که شرایط پرداخت به‌صورت اقساط بلندمدت را نیز به شما ارائه می‌دهند.

ثبات سیاسی

کشور قبرس شمالی دارای یک فضای سیاسی با ثبات، با یک دولت دموکراتیک و یک سیستم حقوقی قوی مبتنی بر حقوق عمومی انگلیسی است. این امر برای سرمایه‌گذاران محیطی امن و پایدار برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

گردشگری روبه‌رشد

قبرس شمالی دارای صنعت گردشگری روبه‌رشدی است که دارای طیف وسیعی از جاذبه‌ها از جمله مکان‌های تاریخی، زیبایی‌های طبیعی و سواحل است. این فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند تا با اجاره دادن املاک خود به گردشگران، درآمد اجاره‌ای ایجاد کنند. 

اجازه اقامت و فرصت شهروندی

اجازه اقامت و فرصت‌های شهروندی سرمایه‌گذاری در ملک در قبرس شمالی می‌تواند فرصت‌هایی را برای ایرانیان برای اخذ اقامت یا حتی شهروندی فراهم کند. دولت قبرس برای سرمایه‌گذارانی که ملکی خریداری می‌کنند، برنامه اقامت ارائه می‌دهد و جالب است بدانید با پرداخت ۳۵٪ از مبلغ ملک می‌توانید برای دریافت اقامت و حتی اجازه کار در قبرس شمالی اقدام کنید. 

امتیاز به سرمایه‌گذاران

قبرس شمالی آوانس‌های مالیاتی متعددی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. از جمله معافیت از مالیات بر درآمد در فروش ملک و مالیات کم انتقال ملک. این مورد می‌تواند به کاهش هزینه کلی سرمایه‌گذاری و افزایش بازگشت سرمایه کمک کند. 

سخن پایانی

در پایان، خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند طیف وسیعی از مزایا را برای ایرانیان ارائه دهد. از جمله موقعیت استراتژیک، قیمت املاک مقرون‌به‌صرفه، فضای سیاسی باثبات، صنعت گردشگری روبه‌رشد، اجازه اقامت و فرصت‌های شهروندی و مشوق‌های مالیاتی. توصیه می‌شود برای اطمینان از رعایت کلیه الزامات قانونی و انجام بدون مشکل سرمایه‌گذاری با یک مشاور املاک و مستغلات معتبر مانند ایران آکدنیز همکاری کنید.

با نوشتن دیدگاه و امتیاز دهی, نظرات خود را به اشتراک بگذارید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید با دوستان یا فالورها

Facebook
Twitter
LinkedIn
VK
Reddit
Tumblr
Telegram
WhatsApp

مطالب مشابه این پست در بلاگ ایران آکدنیز

هزینه زندگی در قبرس شمالی با بررسی ایران آکدنیز برای خریداران املاک قبرس شمالی
کوروش سلیمانی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی با مزایای اقتصادی و سبک زندگی منحصر به فرد خود شناخته می‌شود. این منطقه ارائه دهنده فرصت‌های متنوعی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای جدید و با ارزش هستند. از جمله مزایای قبرس شمالی می‌توان به هزینه‌های معقول مسکن، زندگی در محیط‌های طبیعی آرامش‌بخش، جوانمردی جامعه قوی و دسترسی به محصولات تازه و ارگانیک اشاره کرد.

ادامه مطلب »
۱۰ مرحله خرید ملک در قبرس شمالی با مشاوره های ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

۱۰ مرحله خرید ملک در قبرس شمالی

اگر شما علاقه‌مند به خرید ملک در قبرس شمالی هستید، ممکن است این روند برای شما دشوار و گیج‌کننده باشد. با این حال، با راهنمایی و دانش صحیح، این فرآیند می‌تواند ساده و بدون استرس پیش برود. در این مقاله راهنمای گام‌به‌گام خرید ملک در قبرس شمالی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

ادامه مطلب »
مراحل خرید خانه در قبرس شمالی با کمک ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

  مراحل خرید خانه در قبرس شمالی و مزایای آن برای ایرانیان

خرید خانه در قبرس شمالی که یکی از مطمئن‌ترین کشورهای جزیره‌ای در جهان است، نه تنها برای زندگی بلکه برای مقاصد سرمایه‌گذاری نیز بسیار سودآور است. شما می‌توانید گزینه‌های خانه یا ویلا برای فروش در قبرس را در مرکز جزیره یا کنار دریا به روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از قیمت خانه ترکیه ارزیابی کنید.

ادامه مطلب »
شرایط کشور قبرس شمالی در سال‌های آینده با تحلیل ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

شرایط کشور قبرس شمالی در سال‌های آینده

قبرس شمالی جزیره‌ای زیبا در دریای مدیترانه است. این کشور ترکیبی بی‌نظیر از امکانات مدرن و فرهنگ سنتی را ارائه می‌دهد. شرایط کشور قبرس شمالی به خاطر زیبایی‌های طبیعی، آب‌های شفاف و آب و هوای آفتابی‌اش شناخته شده است، اکنون به‌سرعت به‌دلیل رشد اقتصادی و ثبات خود به شهرت رسیده است.

ادامه مطلب »
۴ مورد از شرایط عالی شغلی قبرس شمالی با نظر ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

۴ مورد از شرایط عالی شغلی قبرس شمالی

قبرس شمالی، جزیره‌ای معروف به‌عنوان “جزیره بهشتی” یا “پارادایس”، سومین جزیره دریای مدیترانه است. مردم این کشور با لهجه ترکی قبرسی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. پایتخت این کشور، نیکوزیا است که در قلب جزیره قرار دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر قبرس شناخته می‌شود.

ادامه مطلب »
۴ روش آسان جهت اخذ اقامت قبرس شمالی با راهنمایی ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

۴ روش آسان جهت اخذ اقامت قبرس شمالی

قبرس یک مقصد مهاجرتی محبوب برای سرمایه‌گذاری است و مزایای ارزشمندی مانند اقامت دائمی را ارائه می‌دهد. محبوبیت قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری روز به روز افزایش پیدا می‌کند و در این مطلب ما شما را با ۴ روش آسان جهت اخذ اقامت قبرس شمالی آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب »

خواندن مطالب جدید ما در اینجا یا سوشال مدیا

مقایسه ملک ها

مقایسه