جستجوی املاک

تماس با ایران آکدنیز


لیست املاک جدید

پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه

پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه با بررسی های ایران آکدنیز

نکاتی در خصوص داشتن یک شغل در ترکیه

قبل از اقدام به پیدا کردن مشاغل مورد نیاز در ترکیه، بهتر است چند نکته را به‌طور همزمان مرور کنیم. اگرچه مهاجرت ایرانیان به این کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما نرخ بیکاری در ترکیه همچنان به‌طور قابل توجهی بالاست. براساس گزارش‌های ارائه شده توسط مؤسسات بین‌المللی مختلف، در سال ۲۰۲۳ میانگین نرخ بیکاری در ترکیه به حدود ۱۰.۵ درصد رسیده است، که یک آمار قابل توجه است.

این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد در ترکیه به‌دنبال کار هستند و در نتیجه شما در رقابت سختی با شهروندان ترک برای یافتن کار قرار خواهید گرفت. پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه در این یادداشت برای شما بررسی شده است.

بنابراین، بهتر است ابتدا با لیستی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه و همچنین مشاغل ممنوعه برای اتباع خارجی در این کشور آشنا شوید و سپس به دریافت ویزای کار و مهاجرت به ترکیه بپردازید.

همچنین، باید به این نکته توجه کنید که دانستن زبان ترکی به شما در پیدا کردن شغل کمک بزرگی می‌کند. اگرچه با یادگیری زبان انگلیسی تقریباً می‌توان به مهاجرت به هر کشوری فکر کرد، اما اکثریت شهروندان ترک مسلط به این زبان نیستند. بنابراین، یادگیری زبان ترکی مسیر شما در مشاغل مورد نیاز ترکیه را آسان‌تر خواهد کرد. در غیر این صورت، گزینه‌های شما ممکن است محدود شده و شما مجبور به پذیرش شغل‌های با حقوق ناچیز و بدون مزایای اجتماعی شویدبنابراین قبل از پا گذاشتن به کشور، ارزش تحقیق و آمادگی برای آنها را دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه

برای اینکه مهاجران خارجی بتوانند در کشور ترکیه به شغل مشغول شوند، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترک دریافت کنند. با ارائه نامه پیشنهاد شغلی یا قراردادی که با کارفرمای خود امضا کرده‌اند، ویزای کار و مجوز کار در ترکیه برای آنان صادر می‌شود.

بنابراین، در مرحله اول، متقاضی باید یک شغل در کشور ترکیه پیدا کند. در ادامه، لیستی از مشاغل مورد نیاز در کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید. اگر در یکی از زمینه‌های ذکر شده، تخصص و مهارت دارید، فرصت شما برای کاریابی در این کشور بیشتر می‌شود.

  1. نجاری
  2. کاشی‌کاری
  3. نقاشی ساختمان
  4. حسابداری
  5. فناوری اطلاعات
  6. کارشناس بیمه
  7. ام‌دی‌اف کار
  8. آشپز ماهر
  9. گارسون
  10. تورلیدر
  11. مدیر فروش
  12. مترجم
  13. پرستار کودک
  14. آموزش زبان

اگر در یکی از این زمینه‌ها تخصص و مهارت دارید، شانس شما برای کاریابی در این کشور افزایش خواهد یافت. به یاد داشته باشید که تسلط به زبان ترکی نیز می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل و ارتقای موقعیت شغلی در ترکیه کمک کند.

میزان دستمزدها در ترکیه چقدر است؟ با بررسی آماری توسط ایران آکدنیز

میزان دستمزدها در ترکیه چقدر است؟

در سال‌های اخیر، ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان بوده است. بسیاری از مهاجران بین‌المللی به‌دنبال کار و تحصیل در این کشور خوش‌آب و هوا هستند. میزان حقوق و دستمزد ها در ترکیه تا حدود زیادی به تجربه فرد، حوزه کاری و حتی شهر محل سکونت بستگی دارد. با این حال حقوق پایه در شهر استانبول ۸۵۰۰ لیر است. در جدول زیر میانگین حقوق مشاغل مختلف را در ترکیه عبارتند از:

  • حسابدار: حقوق ماهیانه ۱۵۰۰۰ لیر
  • دستیار اداری: حقوق ماهیانه ۹۰۰۰ لیر
  • معمار: حقوق ماهیانه ۱۷۹۰۰ لیر
  • وکیل: حقوق ماهیانه ۲۳۵۰۰ لیر
  • صندوقدار: حقوق ماهیانه ۱۰۰۰۰ لیر
  • سرآشپز: حقوق ماهیانه ۱۵۰۰۰ لیر
  • مدیر اجرایی: حقوق ماهیانه ۲۱۵۰۰ لیر
  • مدیر ارشد مالی: حقوق ماهیانه ۱۹۴۰۰ لیر
  • مهندس عمران: حقوق ماهیانه ۲۲۹۰۰ لیر
  • دندانپزشک: حقوق ماهیانه ۶۰۰۰۰ لیر
  • برنامه‌نویس: حقوق ماهیانه ۳۴۰۰۰ لیر
  • مهندس برق: حقوق ماهیانه ۳۵۸۰۰ لیر
  • معلم دبستان: حقوق ماهیانه ۱۲۰۰۰ لیر

میزان حقوق و دستمزد در ترکیه تا حدود زیادی به تجربه فرد، حوزه کاری و شهر محل سکونت بستگی دارد. در اینجا فقط برخی از مشاغل و حقوق ماهیانه آنها را ذکر کرده‌ایم. به همین دلیل، برای دانستن دقیق تر درباره حقوق در شغل خاص خود، می‌توانید به منابع معتبر مراجعه کنید یا با کارفرمایان مستقیماً در ترکیه تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در ترکیه

افرادی که تمایل دارند برای ویزای کار ترکیه درخواست دهند، باید مدارک و اسناد خاصی را ارائه نمایند. این مدارک باید به‌صورت دقیق و مشخص به سفارت ترکیه ارائه شوند تا افسر ویزا پس از بررسی آن‌ها، ویزای کار را به درخواست‌کننده بدهد. جمع‌آوری این مدارک کار زمان‌بر و پیچیده‌ای است، اما مهمترین مرحله دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما در ترکیه است. این مرحله به همراه رعایت قوانین خاصی، مانند دریافت اجازه کار از وزارت کار این کشور، انجام می‌شود. در ادامه، مدارک اولیه مورد نیاز برای دریافت این ویزا آورده شده است:

  1. ارائه نامه قرارداد کاری شخص تقاضاکننده کار از طرف کارفرما یا شرکت مورد نظر.
  2. ارائه پاسپورت شخص متقاضی.
  3. ارائه مدارک شناسایی مورد نیاز برای متقاضی.
  4. ارائه ۴ قطعه عکس رنگی.
  5. ارائه گواهی سلامت پزشکی و نامه عدم ابتلا به بیماری‌های خاص.
  6. ارائه نامه عدم سابقه‌ی بد و جرم.
  7. ارائه مدارک تحصیلی سال‌های گذشته.
  8. ارائه نامه تضمین مالی مناسب.
  9. ارائه نامه و سوابق کاری، تخصص و مهارت‌های خاص فرد.
  10. ارائه نامه درخواست کاری از خود برای کار در ترکیه و درخواست ویزای کار ترکیه.

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار ترکیه متغیر باشند و باید با سفارت یا سازمان مربوطه در ترکیه برای اطلاعات دقیق و به‌روز تماس حاصل نمایید.

چگونه در کشور ترکیه کار پیدا کنیم؟ با استفاده از تجربیات ایران آکدنیز

چگونه در کشور ترکیه کار پیدا کنیم؟

با بررسی شرایط استخدام در مشاغل مورد نیاز ترکیه، به یافتن موقعیت شغلی و دریافت پیشنهاد نامه کاری نیاز است. در این راستا، سوال اساسی این است که چگونه می‌توان در این کشور یک موقعیت شغلی را پیدا کرد؟ باید توجه داشت که برای یافتن موقعیت شغلی در ترکیه، راه‌های متعددی وجود دارد. از جمله روش‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیدا کردن کار با تحصیل در این کشور

تحصیل در کشور ترکیه به شما امکان می‌دهد که نه‌تنها با ارتقای مدرک تحصیلی خود، فرصت پیدا کردن شغل را افزایش دهید، بلکه با حضور در این کشور، بازار کار و روش‌های ورود به آن را بهتر فرا خواهید گرفت. دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه بیشترین فرصت برای به‌دست آوردن موقعیت شغلی در این کشور را دارند. دلیل این امر، حضور در کشور مربوطه و آشنایی بهتر آن‌ها با بازار کار و به‌ویژه زبان ترکی است.

در پایان سال‌های تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه، معمولاً مشاغل مورد نیاز در این کشور بر روی تابلوهای اعلانات قرار می‌گیرند و دانشجویان در جریان این لیست قرار می‌گیرند. همچنین، گروه‌های مجازی زیادی وجود دارند که به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا در جستجوی کار باشند. همچنین، نباید از نمایشگاه‌های کاریابی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، غافل شد.

پیدا کردن کار با حضور در کشور ترکیه

یکی از راهکارهای دیگر برای یافتن موقعیت‌های شغلی در کشور ترکیه، حضور فیزیکی در این کشور است. با حضور در ترکیه، شما قادر خواهید بود به‌طور مستقیم در این کشور حضور یافته و جستجوی کار را آغاز کنید. یکی از مزایای این روش، امکان مصاحبه حضوری با کارفرما است. با این حال، باید توجه داشت که این روش دارای چالش‌های خاص خود است و بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از این راهکار ندارند.

پیدا کردن کار به ‌صورت آنلاین

با پیشرفت فضای آنلاین، برای افرادی که به‌دنبال استخدام در مشاغل مورد نیاز ترکیه هستند، فرصتی به وجود آمده است تا بتوانند رزومه خود را به‌صورت آنلاین به کارفرماهای ترکیه‌ای ارسال کنند و بدون نیاز به حضور فیزیکی یا تحصیل در این کشور، موقعیت‌های شغلی متنوعی را به‌دست آورند. استفاده از موسسه‌های کاریابی معتبر ترکیه، بهترین راه برای یافتن کار به‌صورت آنلاین خواهد بود.

مؤسسات کاریابی ترکیه

در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و یا زمان کافی برای جستجو و استخدام ندارید، می‌توانید از خدمات موسسات کاریابی در ترکیه بهره‌برده و کمک بگیرید.

این موسسات در مقابل دریافت مبلغی، پیشنهادهای شغلی مناسب با شرایط شما را معرفی کرده و به‌عنوان واسطه بین شما و کارفرمایان عمل می‌کنند. برخی از این موسسات کاریابی ترکیه حتی به آگهی‌های استخدام خارج از کشور نیز دسترسی دارند. کافیست یک رزومه خوب برای خودتان تهیه کرده و آن را به این موسسات ارسال کنید، تا سایر امور را به عهده خودشان قرار دهند. برخی از مهم‌ترین موسسات کاریابی در ترکیه عبارتند از:

  • expat.com
  • iSKUR
  • Jobs In Istanbul
  • Learn4Good
  • jobs in istanbul
  • marmaris recruitment
  • nunu
  • hrm danismanlik
  • arbeitsevermittlung
  • mento
  • secretcv.com
  • yenibiris
  •  

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا نگاهی به بهترین شهر های ترکیه برای زندگی در سال ۱۴۰۱  بیاندازید.

با نوشتن دیدگاه و امتیاز دهی, نظرات خود را به اشتراک بگذارید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید با دوستان یا فالورها

Facebook
Twitter
LinkedIn
VK
Reddit
Tumblr
Telegram
WhatsApp

مطالب مشابه این پست در بلاگ ایران آکدنیز

هزینه‌های زندگی در ترکیه چگونه است با مشاوره ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

هزینه‌های زندگی در ترکیه چگونه است ؟

درک هزینه زندگی در ترکیه برای افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع نه تنها برای مهاجران بلکه برای شهروندان محلی نیز مهم است، زیرا درک دقیق از هزینه‌های جاری زندگی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مالی و برنامه‌ریزی‌های آتی تاثیرگذار باشد.

ادامه مطلب »
تونل اوراسیا استانبول و اطلاعات گرداوری شده توسط ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

تونل اوراسیا استانبول

تونل اوراسیا استانبول یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین پروژه‌های عمرانی جهان است. این تونل که به‌عنوان تونل زیردریایی دریای مرمره شناخته می‌شود، استانبول را به‌طور مستقیم با قاره آسیا وصل می‌کند. با طول کلی ۱۳.۶ کیلومتر و عمق زیردریا ۱۵۰ متر، تونل اوراسیا به‌عنوان یک علامت بارز از پیشرفت و توسعه تکنولوژیکی در حوزه مهندسی عمران و حمل‌و‌نقل شناخته می‌شود.

ادامه مطلب »
پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه با بررسی های ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه

قبل از اقدام به پیدا کردن مشاغل مورد نیاز در ترکیه، بهتر است چند نکته را به‌طور همزمان مرور کنیم. اگرچه مهاجرت ایرانیان به این کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما نرخ بیکاری در ترکیه همچنان به‌طور قابل توجهی بالاست.

ادامه مطلب »
۵ مورد از مزایا مهاجرت به ترکیه با بررسی ها و دیدگاه ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

۵ مورد از مزایا مهاجرت به ترکیه

ترکیه یک مقصد محبوب برای افرادی است که به‌دنبال مهاجرت و البته سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه هستند. این کشور دارای مراقبت های بهداشتی خوب، هزینه‌های زندگی کم و فرهنگی غنی است. در این مطلب شما را با ۵ مورد از مزایا مهاجرت به ترکیه آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
جذاب‌ترین مناطق و رویدادهای ترکیه در ۲۰۲۳ با تحقیقات ایران آکدنیز
کوروش سلیمانی

جذاب‌ترین مناطق و رویدادهای ترکیه در ۲۰۲۳

اگر در سال ۲۰۲۳ به ترکیه سفر می کنید، باید از برخی از جذاب‌ترین مناطق و رویدادهای ترکیه در ۲۰۲۳ دیدن کنید. این رویدادها فرصت‌های خوبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ کشور و همچنین کشف برخی از بهترین مناظر این کشور هستند.

ادامه مطلب »
مزایای زندگی در ترکیه از نگاه سرمایه گذاران املاک در ترکیه
کوروش سلیمانی

مزایای زندگی در ترکیه

ترکیه، با ترکیبی منحصربه‌فرد از تاریخ، هنر، آرامش و شور و شوق زندگی شهری، می‌تواند یک محیط مثال‌زدنی برای سکونت و تجربه جدید باشد. در این مقاله، به بررسی مزایای زندگی در ترکیه می‌پردازیم و نکاتی را که آن را به یک مقصد محبوب برای سکونت تبدیل می‌کند، بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »

خواندن مطالب جدید ما در اینجا یا سوشال مدیا

مقایسه ملک ها

مقایسه