مجوز کار در ترکیه

مجوز کار در ترکیه برای افرادی که اقامت ملکی دارند

اگر قصد دارید مجوز کار ترکیه را اخذ نمایید، باید بدانید دو نوع مجوز کار وجود دارد:موقت و دائم. در این مقاله با مجوزهای کار موقت و نحوه درخواست مجوز کار دائم در ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد.

مجوز کار در ترکیه به اتباع خارجی

مجوز کار در ترکیه برای اتباع خارجی صادر می‌شود و نیازمند ارائه مدارک استخدامی است. درخواست کار برای اتباع خارجی باید از طریق دولت به وزارت کار و تأمین اجتماعی فرستاده شود. در صورتی که درخواست از کشور خارجی ارسال شود، باید به سفارت یا کنسولگری ترکیه در آن کشور مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای دریافت اجازه کار انجام دهید. درخواست مجوز کار باید توسط کارفرمای شما یا شخصی که قصد همکاری دارید صادر شود. مدارک مورد نیاز بستگی به شرایط و ویزای کار شما دارد و پس از بررسی مدارک، در صورت تأیید، کارت مجوز کار صادر می‌شود.

دریافت اجازه کار در ترکیه

برای دریافت اجازه کار در ترکیه، باید مدارک مورد نیاز را به نمایندگی‌های ترکیه ارائه داد. همچنین کارفرما یا فردی که برای آن کار می‌کنید، باید قرارداد کار و سایر مدارک مربوطه را به همراه مدارک دیگر به وزارت کار و تأمین اجتماعی ارسال کنند.

برای دریافت اجازه کار در ترکیه، باید هزینه‌های مربوط به ویزای ورودی، مجوز کار و اقامت را پرداخت کنید. برخی ویزاها برای 90 روز صادر می‌شوند و افرادی که به تحصیل در ترکیه می‌پردازند نیز می‌توانند اجازه کار دریافت کنند. اما تنها دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند برای اجازه کار در ترکیه اقدام کنند.

کار کردن بدون مجوز در ترکیه جریمه و عمل غیرقانونی است. داشتن اجازه کار در ترکیه فرصت‌های شغلی بهتری را به همراه دارد و می‌توانید حقوق بیشتری دریافت کنید. ترکیه یک کشور پیشرفته در زمینه تجارت است و فرصت‌های شغلی و پیشرفت فراوانی در آن وجود دارد. اجازه کار در ترکیه برای افراد با مهارت خاص و تخصص در زمینه‌های مختلف صادر می‌شود، که می‌توانند به اقتصاد و توسعه کشور کمک کنند.

مراحل گرفتن اجازه کار در ترکیه

مجوز کار در ترکیه توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی تأیید می‌شود. کارفرما باید فرم درخواست مجوز کار و اطلاعات تکمیلی را به وزارتخانه ارسال کند و اتباع خارجی نیز باید مدارک خود را به کنسولگری یا سفارت نزدیک به محل زندگی خود ارسال کنند. وزارت کار پس از بررسی مدارک، کارت مجوز را صادر می‌کند و فرد می‌تواند اقدام به گرفتن مجوز کار کند. در صورت تمایل به کار در مناطق آزاد، مجوز باید توسط وزارت اقتصاد و هیئت علمی بررسی شود. بعد از تأیید نهایی، فرد باید ویزای کار معتبر خود را از نمایندگی مورد نظر دریافت کند قبل از ورود به ترکیه.

اجازه کار در ترکیه با خرید ملک

یکی از روش‌هایی که برای دریافت اجازه کار در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرید ملک است. ترکیه کشوری است که در موقعیتی بسیار مناسب قرار دارد و در منطقه‌ای که هم جزء اروپا و هم آسیا است واقع شده است. به همین دلیل، این کشور فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. این روش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و به لحاظ توسعه و پیشرفتی که ترکیه دارد، خرید ملک و سرمایه‌گذاری می‌تواند راهی ساده و موثر برای دریافت اقامت و ویزای کاری باشد.

اجازه کار با ثبت شرکت در ترکیه

اجازه کار با ثبت شرکت در ترکیه
اجازه کار با ثبت شرکت در ترکیه

یکی از راه‌های مهاجرت و کار در ترکیه برای ایرانیان، ثبت شرکت است. با داشتن مهارت و تخصص، فرصت پذیرش و اشتغال در این کشور بالاتر خواهد بود. ثبت شرکت نیازمند هزینه و فعالیت‌های مالی است و پس از آن می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. ترکیه به شما فرصت‌های خوبی را ارائه می‌دهد تا کسب و کار و برند خود را گسترش دهید. پس از ثبت شرکت، شما باید حساب بانکی افتتاح کنید و مبلغ مالی حدود صد هزار لیر در حسابتان داشته باشید تا اجازه کار از دولت ترکیه دریافت کنید.

مقایسه مجوز کار موقت و دائم

مجوز کار موقت

مجوز کار موقت در ترکیه به افراد اجازه کار در ترکیه را می‌دهد. این روش مشابه یک مجوز کار معمولی است اما با برخی شرایط خاص. TP برای مدت شش ماه معتبر است. برای درخواست مجوز کار موقت در ترکیه، باید رضایت کارفرما را داشته باشید. توصیه می‌شود قبل از ورود به کشور مجوز کار خود را دریافت کنید. با این حال، اگر قصد دارید برای مدت طولانی در ترکیه کار کنید، ایده خوبی است که ابتدا اجازه اقامت دریافت کنید.

پس از ارسال درخواست خود، باید چند روز صبر کنید تا وزارت کار به آن رسیدگی کند. زمان پردازش متفاوت است، اما معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد. پس از تایید درخواست شما، یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد. در صورت تایید درخواست، باید هزینه مجوز کار را پرداخت کنید.

افرادی که دارای مدرک بین‌المللی یا دیپلم فوق لیسانس هستند، هنگام درخواست مجوز کار باید مراحل خاصی را دنبال کنند. به‌عنوان مثال، اگر دارای مدرک مهندسی از یک دانشگاه خارجی هستید، باید مدرک معادل آن را از یک موسسه آموزش عالی ترکیه دریافت کنید. با این حال، این ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. علاوه بر این، روند درخواست برای مجوز کار موقت در ترکیه می‌تواند پیچیده باشد.

برای کسانی که علاقه‌مند به کار در ترکیه هستند، بهتر است با کنسولگری ترکیه در کشور خود مشورت کنند. آنها می‌توانند به شما در دریافت مجوز کار کمک کنند.

مجوز کار دائم

مجوز کار دائم در ترکیه به سطح خاصی از مهارت و تحصیلات نیاز دارد. آنها همچنین باید توسط یک شرکت یا اسپانسر ترکیه استخدام شوند. اتباع خارجی می‌توانند در بسیاری از مشاغل در ترکیه کار کنند، اما باید شرایط لازم را داشته باشند. به‌عنوان مثال، یک فرد خارجی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و در یک شرکت یا اسپانسر ترکیه شاغل باشد.

مجوز کار دائم در ترکیه به خارجیانی که دارای مجوز کار قانونی یا اجازه اقامت طولانی مدت هستند اعطا می‌شود. متقاضیان باید حداقل پنج سال به‌طور مداوم در ترکیه بوده باشند. هدف از این مجوز افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی در ترکیه است.

برای خارجیانی که به مدت هشت سال در ترکیه کار کرده اند، اجازه کار دائمی نیز امکان پذیر است. با این حال، شما نمی‌توانید رای دهید یا به‌عنوان یک مقام دولتی خدمت کنید. شما باید از طریق کارفرمای خود برای مجوز کار اقدام کنید. در ابتدا مجوز کار برای یک سال صادر می‌شود. پس از آن، می‌توانید برای تمدید آن درخواست دهید.اگر کارفرمای شما تغییر کند، نمی‌توانید مجوز کار را تمدید کنید.

هزینه اجازه کار در ترکیه

هزینه‌های اجازه کار در ترکیه اخیراً تغییر کرده است. پیش از این، اتباع خارجی که برای اولین بار برای مجوز کار درخواست می کردند، می‌توانستند هزینه‌های خود را در کنسولگری ترکیه در کشور مبدا پرداخت کنند. با این حال، دولت ترکیه اخیراً سیاست خود را تغییر داده است تا کارفرمایان را ملزم به پرداخت این هزینه ها در ترکیه پس از تأیید مجوز کار کند. سیستم جدید شامل یک سیستم پرداخت الکترونیکی می‌شود که کارفرمایان را در زمان پرداخت هزینه ها مطلع می‌کند.

مجوزهای کار به‌صورت موقت صادر می‌شود و معمولاً به مشاغل یا بخش های خاصی محدود می‌شود. آنها همچنین می‌توانند به مناطق مختلف یا دوره های زمانی خاصی محدود شوند. مجوزهای کار برای کارگران ماهر که در صنایع خاصی به کار می روند مورد نیاز است. برای اینکه بتوانند در ترکیه کار کنند، متقاضیان باید دارای مجوز اقامت معتبر و واجد شرایط دریافت مجوز مربوطه باشند.

در حالی که مجوز کار در ترکیه ۴۸۵ دلار هزینه دارد، برخی از متقاضیان از پرداخت هزینه معاف هستند. این فرآیند مشابه درخواست اجازه اقامت در ترکیه است. شما باید شهروند کشور باشید یا حداقل سه ماه در آن کشور زندگی کرده باشید.

کتاب الکترونیک ما حاوی همه مقالات مفید برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه و قبرس است، این کتاب به‌صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد، در صورت نیاز فرم زیر را کامل کنید و از طریق ایمیل آن را دریافت نمایید.
[wpforms id=”24273″]

مقایسه ملک ها

مقایسه